Skip to Main content Skip to Navigation
Journal articles

La multiréférentialité des savoirs dans les disciplines technologiques et la question de la référence pour le savoir à enseigner : l’exemple de l’agronomie

Abstract : In technological disciplines, knowledge is at the interface of science, engineering and socio-professional practices. A multireferential approach for reference knowledge allows a better consideration of the complexity of professional situations. With the example of agronomy, a technological discipline of agricultural education, currently questioned by the movement of agro-ecology, this article shows how a plurididactic approach (social issues didactics, professional didactics, disciplinary didactics) allows to build a reference knowledge for teaching, built on knowledge multireferentiality in professional situations.
Document type :
Journal articles
Complete list of metadatas

https://hal-agrosup-dijon.archives-ouvertes.fr/hal-03053750
Contributor : Admin Agrosupdijon <>
Submitted on : Friday, December 11, 2020 - 10:49:51 AM
Last modification on : Monday, December 14, 2020 - 2:51:12 PM

Identifiers

Collections

Citation

Nadia Cancian, Fanny Chrétien, Philippe Prévost, Laurence Simonneaux, Jean-François Métral, et al.. La multiréférentialité des savoirs dans les disciplines technologiques et la question de la référence pour le savoir à enseigner : l’exemple de l’agronomie. RDST - Recherches en didactique des sciences et des technologies , ENS Éditions, 2019, pp.175-196. ⟨10.4000/rdst.2826⟩. ⟨hal-03053750⟩

Share

Metrics

Record views

27