Skip to Main content Skip to Navigation
New interface
Journal articles

Les savoirs agronomiques dans les itinéraires de conception de référentiels de formation – Comment sont pris en compte les nouveaux enjeux sociétaux et les savoirs émergents ? Et quels rôles pour les agronomes ?

Abstract : This article discusses a comparative analysis of the evolution of agronomic knowledge and the evolution of three training programs in the French agricultural training system. It questions the place and role of agronomists in the design system of agronomic training, from elaboration of reference knowledge to the use of training program.
Complete list of metadata

Cited literature [9 references]  Display  Hide  Download

https://hal-agrosup-dijon.archives-ouvertes.fr/hal-02025019
Contributor : Institut Agro Dijon Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Tuesday, February 19, 2019 - 2:48:30 PM
Last modification on : Tuesday, December 6, 2022 - 4:22:34 AM
Long-term archiving on: : Monday, May 20, 2019 - 4:27:45 PM

File

AES_vol6_n2_22_Cancian_et_al.p...
Publisher files allowed on an open archive

Licence


Distributed under a Creative Commons Attribution - NonCommercial - NoDerivatives 4.0 International License

Identifiers

  • HAL Id : hal-02025019, version 1

Collections

Citation

Nadia Malek Cancian, Philippe Prévost, Fanny Chrétien, Laurence Simonneaux, Paul Olry, et al.. Les savoirs agronomiques dans les itinéraires de conception de référentiels de formation – Comment sont pris en compte les nouveaux enjeux sociétaux et les savoirs émergents ? Et quels rôles pour les agronomes ?. Agronomie, Environnement & Sociétés, 2016, 6 (2), pp.151-165. ⟨hal-02025019⟩

Share

Metrics

Record views

111

Files downloads

311