Les savoirs agronomiques dans les itinéraires de conception de référentiels de formation – Comment sont pris en compte les nouveaux enjeux sociétaux et les savoirs émergents ? Et quels rôles pour les agronomes ?

Abstract : This article discusses a comparative analysis of the evolution of agronomic knowledge and the evolution of three training programs in the French agricultural training system. It questions the place and role of agronomists in the design system of agronomic training, from elaboration of reference knowledge to the use of training program.
Complete list of metadatas

Cited literature [9 references]  Display  Hide  Download

https://hal-agrosup-dijon.archives-ouvertes.fr/hal-02025019
Contributor : Administrateur Agrosupdijon <>
Submitted on : Tuesday, February 19, 2019 - 2:48:30 PM
Last modification on : Tuesday, September 17, 2019 - 9:54:05 AM
Long-term archiving on : Monday, May 20, 2019 - 4:27:45 PM

File

AES_vol6_n2_22_Cancian_et_al.p...
Publisher files allowed on an open archive

Licence


Distributed under a Creative Commons Attribution - NonCommercial - NoDerivatives 4.0 International License

Identifiers

  • HAL Id : hal-02025019, version 1

Collections

Citation

Nadia Cancian, Philippe Prévost, Fanny Chrétien, Laurence Simonneaux, Paul Olry, et al.. Les savoirs agronomiques dans les itinéraires de conception de référentiels de formation – Comment sont pris en compte les nouveaux enjeux sociétaux et les savoirs émergents ? Et quels rôles pour les agronomes ?. Agronomie, Environnement et Sociétés, Association Française d'Agronomie, 2016, 6 (2), pp.151-165. ⟨hal-02025019⟩

Share

Metrics

Record views

39

Files downloads

36